Blogger tarafından desteklenmektedir.

Contact us

RSS

Kozalak Boyama

Deniz sabahları uyanır uyanmaz "ne oynayalım anne?" diye soruyor hep. "Oğlum daha yeni yataktan kalktın, önce bir kahvaltı edelim, ortalığı toplayalım" diyorum ben de. Bugün de aynısı oldu. Ben kahvaltı hazırlarken Deniz biraz dergileri karıştırdı. Kahvaltıdan sonra "boyama yapmak ister misin?" deyince hemen masanın başına oturdu. Geçen gün parktan topladığımız kozalakları boyayalım bakalım. 

Bunun için çay tabağına kırmızı ve sarı parmak boyası koydum. Boyama yaparken mutlaka ikisini karıştıracak ve turuncuyu keşfedeceğiz. Amacım öncelikle bu!



Önce o minik parmaklarla kozalağı boyamaya çalışırken sonra elinin tamamını boyaya batırıp avucuyla boyadı. 




Sonra kozalaktan vazgeçti, kolunu boyamaya başladı. 



Önce hep kırmızıyla boyadığı sonradan çok az sarı karıştırdığı için kırmızıya yakın bir turuncu oldu. İki rengin karışması sonucu turuncu olduğunu görmesi için başka bir çalışma yapmamız gerekecek. Hallice boyaya bulaşıp tabaktaki boyaları bitirdikten sonra mavi boyamak istiyorum deyince önce ellerini sonra masayı temizledik. Tekrar masanın başına oturduk. 

Bu sefer tabağa biraz mavi biraz da sarı parmak boyası koydum. 


Biraz karıştırınca "ne renk oldu?" diye sordum. "Mavi, sarı, yeşil" dedi (Zira elinde üç renk de vardı). "Ben tabağa yeşil boya koymadım. Nasıl yeşil oldu? Mavi boyayla sarı boya karışınca yeşil oluyormuş" dedim. 





Kozalaklar tamamen boyayla kaplanmadı. Sanırım parmak boyası bu iş için uygun değil; ama Deniz elleriyle boyama yapmayı sevdiği için hem zararsız hem de kolay çıkıyor olması nedeniyle genellikle parmak boyasını tercih ediyorum. Zaten kozalaklar tamamen boyansın diye bir amacım yoktu, sadece boyayla oynamak ve renkleri karıştırıp yeni renkler elde etmek bize yetti. 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 yorum:

Yorum Gönder

Oyunumuzu beğendiniz mi? Görüşlerinizi bekleriz.