Blogger tarafından desteklenmektedir.

Contact us

RSS

Ev Yapımı Kar Küresi

Hani şu sallayınca içinde simlerin kar taneleri gibi uçuştuğu, özellikle de yılbaşı zamanı hediyelik vs. olarak her yerde gördüğümüz kar küreleri vardır ya, işte onlardan bir tane satın almak yerine kendimiz yapalım dedim. Tabi adı kardan küre; ama kendisi küre olmayacak bizimkinin. Deniz zaten sıvı şişelerini (bebe yağı gibi) sallamayı ve içindeki kabarcıkları seyretmeyi seviyor. Bunu da sevecektir. 

Peki nasıl yapacağız? Tam aklıma kar küresi yapmak geldiği sırada (daha internete bakmamıştım bile) Meraklı Minik dergisinin Ocak 2013 sayısında tarifini gördüm. Evdeki malzemelerle bir deneme yapalım dedim. Bunun için:

  • ağzı sıkı kapanan cam bir kavanoz 
  • kavanozun içinde kendini gösterebilecek bir oyuncak (kardan adam vs. tercih edilebilir)
  • gliserin (eczaneden alınabilir)
  • toz gümüş renkli sim 
  • yapıştırıcı (ben Japon kullandım)

  1. Kapağın içine oyuncak yapıştırılır (Evde şu horozdan daha uygun -suya dayanıklı, küçük kavanoza sığabilecek- bir şey bulamadım. 
  2. Kavanoza temiz su konulur (biraz hava boşluğu kalması gerekiyor).
  3. Suyun içine bir çay kaşığı gliserin ve yarım çay kaşığı gümüş sim konur (Gliserin suyun yoğunlaşmasını sağlayarak simlerin daha yavaş dağılmasını sağlıyormuş).
  4. Kavanozun kapağı sıkıca kapatılır ve işte kar küremiz hazır.





  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 yorum:

Adsız dedi ki...

denedik bayıldık..

Adsız dedi ki...

denedik bayıldık

Yorum Gönder

Oyunumuzu beğendiniz mi? Görüşlerinizi bekleriz.