Blogger tarafından desteklenmektedir.

Contact us

RSS

Oğlumun Tuvalet Kitabı

"Deniz'in Kitapları" kategorisiyle kitaplarımızı kayıt altına almaya devam ediyorum. 

Oğlumun Tuvalet Kitabı: Çocuğuna tuvalet alışkanlığı kazandırmak isteyenlerin ilgisini çeken bu kitaptan biz de yararlandık. Klozet kapağı şeklinde sevimli bir kapağı olan kitabın içinde oturağa/klozete oturmuş erkek çocuk fotoğrafları var. "Biz büyüdük, artık bez bağlamak istemiyoruz, külot giyiyoruz, oturağa oturuyoruz, sen de yapabilirsin" minvalinde ifadeler var. Metinler çok kısa, zaten ben direk metinleri okumak yerine kendi cümlelerimle oturağa oturmayı özendiren sözler söylüyordum. 


Bazen çocukların her birine isim verdik. İçlerinden bir tanesini gösterip "bak sana benziyor, abi olmuş, oturağa oturuyor, çişini yapıyor, sen de yapmak ister misin" dedim. Nedense böyle laflar işe yarıyor. Deniz o çocuğu her gördüğünde "bana benziyor, ben de oturağa yapıcam" diyordu. 


Kitabın içinden bir de etiketler çıkıyor. Her başarılı girişimden sonra sonra çocuğa "yıldız kazandın" deyip vermek için. İlk bir-iki sefer yıldız almak istedi Deniz; ama sonrasında yıldız alınca bir şey olmadığını gördüğünden midir nedir hiç önemsemedi. Deniz görerek öğreniyor sanırım, o yüzden bu kitap bizde işe yaradı, tabi bu işe yarama sürece iki gün değil, tamamıyla söylemeye başlaması yaklaşık bir ay sürdü. Yine her oturağa oturduğunda "kitaptaki abiler gibi" sözlerini çok sık kullanıyordu. Bu kitap dışında daha önce yazdığım Polşen'in konuyla ilgili sayfaları da çok çok işe yaradı. 

Kitap, tuvaletini söylemeyi öğrenme döneminde sürekli yanımızda geziyordu, hep elimizdeydi. Bu aralar pek bakmıyor; ama hala göz önünde, rafta duruyor. 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 yorum:

Yorum Gönder

Oyunumuzu beğendiniz mi? Görüşlerinizi bekleriz.