Blogger tarafından desteklenmektedir.

Contact us

RSS

Yeni Yıl Kartları - 4

Kardan adamlı yeni yıl kartları yapmaya devam ediyoruz. Farklı bir yöntemle tabi. Bunun için top şeklindeki straforları kullanacağız. 

Önceden özellikle beyaz eşya aldığımızda kutunun içinden çıkan yumuşak straforlar olurdu. Aslında onlardan bulabilseydim, çok güzel olurdu. Elimizle parçalayıp küçük küçük toplar yapardık, çok da keyifli olurdu (ayrıca küçük kas becerisi için de çok etkili olurdu). Artık onlardan bulamıyorum, şimdilerde kullanılan straforlar daha sert oluyor ve küçük toplar oluşturacak şekilde elde ufalanmıyor. 

Evi alt üst etsem de eski tip strafor bulamayınca tam vazgeçmek üzereyken kahvaltı tepsisi aklıma geldi. Hani şu yatakta kahvaltı keyfi için satılanlardan, altı yumuşak. Daha önce hiç kullanmamıştım, bir kenarda duruyordu. Elimle yokladım, küçük topları hissedince hemen kenarından bir parça kumaşı sökerek içinden biraz strafor çıkarıp tekrar diktim. 

  • Mavi kartondan dikdörtgen kesip ikiye katlayarak dalgalı makasla da kenarlarını kestim. 
  • Kartonun üst yüzeyine kurşun kalemle bir büyük bir küçük daire çizdim. 
  • Deniz'le beyaz tutkal sürüp üzerilerine de küçük straforları yapıştırdık. 

İlk defa straforla karşılaşan Deniz, önce biraz yapıştırdı; ama sonra straforlarla oynamak daha cazip geldi. Üfledi, etrafa dağıttı, sonra toplamaya çalıştı. Hiç de kolay değil:))



Straforlar inci gibi duruyor

Ana gövdeyi straforlarla zar zor oluşturduktan sonra, sıra süslemeye geldi. Gözler için bir parça pamuğu, çok az beyaz tutkalla karıştırıp yuvarladım ve mavi parmak boyasıyla boyadım. Kuruyunca tutkalla yerlerine yapıştırdım (aslında küçük, renkli, yuvarlak keçeler de satılıyor; ama bizde yoktu). 


Kırmızı düğmeleri de aynı yöntemle yaparak (bir-iki yapışmış straforu yerinden çıkarıp) yapıştırdım. Burnu için yemek dergisinden kestiğim havuç resmini ve kırmızı keçeden kestiğim ağzı ve şapkayı da yapıştırınca kardan adama benzedi; ama pek sevimsiz oldu:(( Ben bu sevimsizliğin gözlerden kaynaklandığını düşündüğüm için yaptığım gözleri çıkarıp yerine kırtasiyeden aldığım hareketli gözleri yapıştırdım.


Son olarak da, Deniz'in eline bir mavi karton vererek fotoğraflarını çektim. Bilgisayarda resim programı ile kartonun üzerine yazılar yazdım (ben Picasa kullandım). 


Bu resimleri Word'e yapıştırıp renkli çıktı aldım ve kartların iç yüzeylerine yapıştırdım.





  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 yorum:

Yorum Gönder

Oyunumuzu beğendiniz mi? Görüşlerinizi bekleriz.