Blogger tarafından desteklenmektedir.

Contact us

RSS

Hamurda El İzi

Özel bir hamurdan Deniz'in el-ayak izini çıkarıp saklama fikri çok uzun zamandır aklımda olmasına rağmen bir türlü yapamamıştık. Pinterest'te gördüğüm hamur tarifleriyle çok da kolay olduğunu fark edince artık yapalım dedim. Hamurun yapımı çok kolay ve minikler için çok da zevkli. Biz sadece el izi için az bir hamurla deneme yapalım dedik. Malzemeler şöyle:

  • 2 ölçek un 
  • 1 ölçek tuz
  • 1 ölçek ılık su
(100 ml'lik bir kap kullandık, kabın aldığı kadar malzemeleri koyduk, gram olarak hesaplamadım.)

Deniz, malzemelerin hepsini bir kaba koyup karıştırdı. 


Hamur katılaşmaya başlayınca kaptan çıkardım, masanın üzerinde yoğurmaya devam etti. Hiç ellemedim, keyfince yoğurdu, oynadı. Sonra Deniz oynarken hamur kıvama gelince şöyle bir toparladım. Bu sefer de oyun hamuru gibi komik şekiller yaptık. 



Birkaç defa hamuru açıp düzeltip Deniz'in el izini almaya çalıştım; ama her seferinde hamuru bozdu. Daha oynamak istediğini düşünerek bir süre daha hiç ellemeden oynamasını izledim. En sonunda "kaldıralım anne, elimi yıkayalım" dedi. Ellerini yıkadıktan sonra ben hamurun başına geçip merdaneyle yaklaşık 2 cm yüksekliğinde hamuru açtım (Kaldırırken kolay olsun diye altına da bir poşet serdim). 


 Deniz'in elini hamurun üstüne koyup kendi elimle üstüne bastırdım. Elini kaldırınca görüntüsü çok hoştu. Elinin içindeki çizgiler, parmak boğumları bile çıkmıştı. Sadece bu görüntü için bile bu aktiviteyi yapmak çok hoşuma gitti. 


Bundan sonrası, yani kurutma konusu ise biraz muamma. Birkaç yöntem var aslında.
  1. Gördüğüm tüm tariflerde yaklaşık 100 derecelik fırında 2-3 saat kurutmaya bırakmak gerekiyor (Ben o kadar saat sadece bunun için fırını çalıştırmak istemedim). 
  2. Kendi kendine kurumaz mı acaba diye düşünüp bir tepsi içinde radyatörün üstüne bıraktım. Artık ne kadar bekleriz bilmiyorum (Kalorifer sürekli yanmıyor üstelik).
  3. Mikrodalgada kurumaz mı acaba diye internette bakınırken öyle yapanlar da olduğunu gördüm. Yüksek sıcaklıkta 3 dakikada kuruyormuş; ama çatlayabilir diye ona da cesaret edemedim.  
Biraz kurumaya başladıktan sonra aklıma geldi, duvara asarız keşke delik açsaydım diye. Yine de üst kısımdan iki yerden delmeye çalıştım, tabi bu arada hamuru birazcık çatlattım. Hamur henüz yaşken delik açmak gerekiyormuş, benimki gibi kurumaya başlamışken değil. 

Kuruduktan sonra boyamayı ve tarih atmayı da düşünüyorum. 





  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 yorum:

Yorum Gönder

Oyunumuzu beğendiniz mi? Görüşlerinizi bekleriz.