Blogger tarafından desteklenmektedir.

Contact us

RSS

Şirinler Mavisi Sabunumuz

Birkaç aşamalı çok keyifli bir aktivite yaptık. Bu duyusal-dokunsal aktivite boyunca Deniz'in ilgisi hep yüksekti. 

Malzemeler:
  • yarım kalıp beyaz sabun
  • rende-tabak
  • sıcak su
  • gıda boyası
  • leğen
Küçük rendeyi ben tuttum ve  sabunu rendelemesi için Deniz'e verdim. Rendeleyebilmesi için biraz bastırması gerekiyordu; ama bunu pek yapamadı. 


Birkaç defa gösterdim, tekrar denedi; ama olmadı. 


Ben de büyük rende getirdim ve yine rendeyi tuttum. Büyük rende ile biraz daha iyi yapabildi. Aslında yapmak istedi, ben gösterdiğim zaman "ben de yapmak istiyorum" dedi; ama ortaya rendelenmiş sabun pek çıkamadı. Yine de "yapabiliyorsun, bak oluyor" diyerek istediği kadar rendelemesine izin verdim. Tabi tabakta görünenin çoğunu ben yaptım. 


Rendelenmiş sabunları küçük ve yüksek kenarlı bir leğene koyup içine oda sıcaklığında yarım bardak su döktük. 


Deniz önce bir parmağını sabunun içine dokundurdu sonra elini daldırdı. Sabunu mıncıklama esnasında -ki bu en zevkli tarafıydı- anladım ki, oda sıcaklığı değil de sıcak su koysaymışız daha iyi olurmuş. Zaten yarım bardak su yeterli olmadı, sonradan biraz da sıcak su ekledik. Yine de sabunu eritene kadar çok uğraştı Deniz. Hoş, o bu durumdan rahatsız değildi. "Niye erimedi bu sabun, hala içinde katı parçalar var" gibi bir serzeniş yoktu, mıncıkladı durdu. 



Sonra içine çay kaşığının ucuyla mavi toz gıda boyası ekledim. 


Bir anda harika bir renk oldu: Şirinler mavisi
Leğenin kenarları yüksek olduğundan masada rahat edemeyince leğeni yere indirdik (Yerde tabi ki her zamanki gibi kalın naylonumuz serili). Uzun bir süre de mavi mavi mıncıkladı. 



Aslında niyetim erimiş sabunu, krema torbasına döküp farklı şekillerde tabağa sıkmaktı; ama üşendim ve elimizle kek kalıplarına koyduk ve kurumaya bıraktık. Flaşlı çekimden dolayı öndekilerin rengi yeşile dönük çıkmış; ama aslında hepsi şirinler mavisi. 


Önemli Not: Göz yakmayan bir sabun kullanmak tercih edilmeli. Çocuğun elini gözüne götürme ihtimali yüksek.  


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 yorum:

Yorum Gönder

Oyunumuzu beğendiniz mi? Görüşlerinizi bekleriz.