Blogger tarafından desteklenmektedir.

Contact us

RSS

Bakliyat Çiçeği

Resim defterinden kopardığım bir sayfaya, boyama kitabından bir çiçek resmi kopyaladım. Çay tabaklarının içinde farklı bakliyatlar koyarak hepsini bir tepsiyle etkinlik masamıza getirdim. Deniz hemen ne olduklarını sordu, hepsinin adını öğrenmeye çalıştı. Hatta eline alıp oynamak istedi. Ben de tepsiyi masanın altına kaldırdım (Demek ki bir gün bakliyatlarla oynama etkinliği yapmamız gerekiyor). 



"Bu bakliyatları kullanarak çiçeği süsleyeceğiz" dedim. Önce keten tohumu ile başladık. Simli yapıştırıcıyı sürmesine yardım ettim. Sonra da üç parmağımla aldığım keten tohumlarını yapıştırıcılı bölüme serperek Deniz'e yol gösterdim. Deniz de aynısını yaptı; ama arkasından hızını alamayıp tabağı boca etti. Hiç önemli değil; zaten yapıştırıcı sürülmeyen yere yapışmadığından keten tohumu ile işimiz bitince kağıttaki fazlalıkları tabağa geri boşalttım. 


Sonra da yapraklar için yeşil mercimekle aynı işlemleri yaptık. 


Çiçeğin ortasına bulgur, taç yapraklarına ise pirinç ve kırmızı mercimek yapıştırdık. 



Sınırları belli bir yere, belli bir bakliyatı yapıştırmak konusunda Deniz biraz zorlandı gibi. "Çok hoşuma gitti" vs. dese de yapıştırıcı olan yere ilgili bakliyatı yapıştırmak yerine rast gele karıştırmak istedi; ama yine de biraz yardımla hepsini yapabildi.  


Bakliyat çiçeğimiz bittiğinde çok güzel görünüyordu. 


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 yorum:

Yorum Gönder

Oyunumuzu beğendiniz mi? Görüşlerinizi bekleriz.